25. november 2011

sjokoladecookies


Oppskrift

50 g smør
400 g mørk sjokolade, grovt hakket
2 egg
170 g brunt sukker
1/4 ts vaniljeekstrakt
85 g hvetemel
1/2 ts salt
1/2 ts bakepulver

2 stekebrett m papir

12 cookies

Forvarm ovnen til 170 grader.

Smelt smør og halvparten av sjokoladen. Ha egg sukker og vaniljeekstrakt i en kjøkkenmaskin. Bland. Tilsett sjokoladeblandingen, bland på lav hastighet.
Bland mel, salt og bp i egen bolle og vend det så inn i sjokoladeblandingen i 3 omganger. Bland godt etter hver omgang. 
Rør til en smidig deig.
Ha i hakkede sjokoladebiter.
Fordel deigen meg godt mellomrom på to bakebrett. Stekes i 10-15 min.
Avkjøles på rist.

Enjoy!

7 kommentarer:

Beautycountry sa...

O`himmel...dette såg verkeleg godt ut!!! :D

Anonym sa...

De så gode ut :) hvor kjøper du vaniljeekstrakt ?

Cecilie sa...

å herregud NAM! Åsså så fine de va(noge som det ok bare e me jentene som bryr oss om) sånne ska jaffal eg og laga!

sv: Ja, det e uden tvil ein ny yndlings! Ann e kje så tykk heller å stikke kje, så ann e så herlige! :D

<3

Tessi sa...

Anonym: Har lett over alt i butikker men ikke en gang den største meny butikken hadde:( Men nå har jeg blitt tipset om apoteket og kanskje de har på helsekost?

Synnøve sa...

Kitchn på madla har :)

Monique Lund sa...

snaddår!! Den oppskriften må jeg låne! <3

Tessi sa...

Synnøve! Takk!! :) Å nå ble jeg gla:) Løpe og kjøpe!!